Försökte nyligen registrera mig som säljare på Amazon men det är en hemsk marknadsplats. För det första försöker dom tvinga nya säljare att betala $40 i månaden istället för 1$ per försäljning! Det gick dock att välja en “individuell plan” genom att söka på sidan efter “Hur man registrerar sig”:

Men sedan är registreringen så krävande så kan inte förstå att de har en enda säljare. Har aldrig blivit kränkt som jag blivit av amazon. För det första kräver det registreringsbevis på företaget. Inte så konstigt, men jävligt svårt att få tag på då verksamt.se inte fungerar längre och skatteverket är värdelöst men fixade det på 10 minuter. Sen ska de har bilder på mitt körkort, bägge sidor. Visst, men sedan ska de också ha bilder på min senaste hyresavi! Ok, gjorde det också! Men sedan kom nästa steg som gjorde att jag bestämt mig för att vill aldrig sälja på amazon. Det kräver också verifiering via persona, samma skit som discogs använder och kan likställa med rektalundersökning FÖR DIN SJÄL. De kräver bilder på ditt körkort, IGEN. Sedan ska man också filma och fota sin ansikte så att den kan analysera det med AI! Man får heller inte ladda upp bilder trots att de att de ser att jag registrera mig via en DATOR så försöker de desperat att öppna MOBIL kamera OCH MIKROFON och när den inte hittar något låser den sig om man kommer inte vidare. Vad ska dom med allt detta till när man säljer ett fåtal produkter i månaden och de flesta som säljer på deras webbplats säljer dropshipping skit från Kina med 500% markup. Detta är inte en bra handelsplats. Jag kommer försöka sluta köpa på amazon. Jag vill inte att det ska vara det ENDA alternativet att köpa och sälja online som i USA. Det är en hemsk marknadsplats och alla alternativ är bättre! Då säljer jag bokstavligen hellre på Wish.




