Död åt Dr. Oetker!

Man kan vara förbannad på Dr. Oetker för mycket. Visst de var Nazier för 100 år sedan men borde de inte blivit lite bättre med åren? Tydligen inte då de tillverkar förbannade jävla karamellfärger utan dropskydd som de flesta essenser och aromer kommer med! Inte nog med att man råkar hälla ut halva flaskan varje gång, denna gång välte flaskhelvete och all färg rann ut! Hade det kommit en enda droppe i mina dyra Mentholkrystaller då hade jag personligen startat ett nytt världskrig! Och varför har jag då köpt Dr. Oetker? Jo för att den är den enda karamellfärgen som går att hitta i svenska butiker! Ekströms klassiska verkar inte tillverkas längre annat än den svarta varianten. och Dr. Oetker är superutspädd och ca 99% vatten eller mer.

Kommer nu satsa på Colour Mill Oljebaserad från tantfondant.

“För att få samma djupa, kungsblå nyans som en enda droppe Colour Mill ger, måste du ofta hälla i halva flaskan från Dr. Oetker.”

Dosering:

Maximalt ca 9 droppar per 100 gram smet

Så räcker typ en livstid…. och man slipper….

 

Share your love